Tenerife El Medano 2013 samlet

By admin • Windsurf • 13 Aug 2013

I februar besluttede jeg mig for jeg gerne ville til El Medano på Tenerife, og der gik ikke længe før jeg havde fundet en makker nemlig Jonas Brix som gerne ville med, som også tidligere på året havde luftet tanken om at tage derned. Derfor begyndte vi at lede efter flybilletter og hoteller/lejligheder. Vi var så heldige at komme i kontakt med en lokal windsurfer som kunne hjælpe os med en billig lejlighed i byen, hvor der var plads til 6 personer til en pris på 39 euro om dagen, så den mulighed tog vi. Så d. 27. juni om aftenen kørte vi af sted til København hvor vi skulle flyve med Air Berlin til Düsseldorf og fra Düsseldorf til Tenerife syd, hvor vi så blev hentet af en anden lokal windsurfer som satte os af ved vores lejlighed. Da vi kom til lejligheden ankom der også 3 andre danskere, som vi havde aftalt skulle bo i samme lejlighed som os, dette var Sebastian, Andreas og Kasper, som vi kendte hjemmefra. Men allerede den først dag vi var på øen var der god vind, så vidste vi, at det nok skulle blive en god ferie, så vi fik den første tur på vandet der.

IMGP6243

Udstyr boks

De første 5 dage af ferien fra d. 30. juni til d. 4. juli deltog vi alle i windsurf campen ”Simmer Style talent Academy”, som blev afholdt af Wave Academy som Christoffer Friis står bag. Denne camp var der fokus på udvikling af hver enkelt deltager, i den retning hver deltager gerne ville. Dette blev gjort igennem coaching og undervisning i hvordan de forskellige ting skulle udføres. For mit vedkommende havde jeg meget fokus på mine frontloops, samt at få de basale wave riding teknikker på plads. Dette arbejdede jeg på alle dage under campen, og fik allerede frontloopet i skabet den 1. dag. Ud over træning på vandet var der også fokus på promovering af en selv som sportsudøver, samt hvordan man søger sponsorer og hvordan man bliver mere værdifuld for dem.

IMGP6397-003

Tenerife El Medano cutback

Da campen var slut døde vinden desværre i en periode på 7 dage i træk, i denne periode tog Sebastian, Andreas og Kasper hjem igen, efter nogle 10 fede dage sammen. Derefter var vi igen alene i den store lejlighed. Men disse dage uden vind, var vi ved at gå amok, over at vi ikke kunne komme på vandet, så på disse vindstille dage brugte vi på at være turister og på charterferie, hvor vi var i Siam Park, i Santa Cruz og i Las Americas, men dette blev hurtigt kedeligt, så heldigvis kom vinden tilbage og vi kunne forsætte med vores windsurfing.

Indspilning i fuld skærm 12-08-2013 215006

Da vinden kom igen blev der igen givet den max gas fra morgen til aften, dog med en middagspause. Vi surfede for det meste ved spottet Harbours Wall samt i El Medano Bay. Vi kom ikke til at sejle i Cabezo, da vi ikke syntes muligheden var der. Men både fra El Medano Bay og fra Harbours Wall blev der filmet noget lækkert video, som jeg har fået lavet en lille film af, som i kan se til sidst i denne opdatering fra min tur. Heldigvis holdt vinden til vi skulle hjem, så vi havde i alt ud af vores rejse ca. 17 dage ud af 24 dage på vandet, som vi var fint tilfreds med, dog kunne det have været fedt med lidt mere vind, da vi var dernede. De bedste dage sejlede vi nemlig 4.2, men dette var kun 3 dage, ellers var det mest 4.7 og 5.4, som også var helt fint når der også var gode bølger.

Vi rejste hjem d. 22. juli om morgenen hvor vi igen fik et lift af en lokal windsurfer til lufthavnen også gik turen hjemad desværre.

IMGP6612

Denne tur som jeg havde denne sommer har været en oplevelse for livet, som skal gentages igen snarest muligt, når muligheden byder sig igen, og gerne til det samme sted eller ud på nye eventyrer rundt i verden med surf udstyret under armen.